El passat mes d'agost vàrem organitzar les primeres Jornades d'Esport de Muntanya a Sant Llorenç de la Muga. En aquesta ocasió es varen programar dues xerrades a càrrec d'atletes d'alt rendiment del món de la muntanya.
El dia 15 d'agost era el torn de la conferència "Ara o mai" a càrrec de Núria Picas, guanyadora de l'UTMB i guardonada l'any 2019 amb la Creu de Sant Jordi. Durant la xerrada la Núria ens va parlar de les seves gestes esportives i què suposa gestionar un calendari tan difícil com és el de les curses per muntanya. En acabat, vàrem projectar un vídeo del nostre amic i filmmaker Carlos Llerandi, titulat "Por qué hacemos esto".
El dia 28 d'agost, segon i últim dia de les jornades, va tenir lloc un col·loqui amb la Clàudia Galícia, on es van tractar temes com la pressió d'obtenir resultats, la candidatura 2030 dels Jocs d'Hivern a Catalunya i els reptes personals que pretén assolir en un futur.
Des d'Arrelats a la Muga estem molt satisfets de la rebuda que va tenir aquesta activitat novedosa en el nostre municipi, arribant a superar els cent participants la primera data i la quarantena durant la segona. A través d'aquestes línies també voldríem agrair tots els col·laboradors, patrocinadors, voluntaris i les pròpies conferenciants per haver fet possible una activitat com aquesta.
De cares a l'any vinent ja estem pensant com enfocar aquestes jornades i quins seran els atletes convidats. Fins llavors, molta salut!
Kommentare